Bakanlığımıza intikal eden olaylardan; 1.1.2021 tarihinden önce faaliyetlerini sona erdiren ve kapatılmaları için belirtilen tarihten önce gümrük müdürlüğüne başvuruda bulunan antrepoların ve gümrüksüz satış mağazalarının, gümrüklerde devam eden işlemlerinin bulunması sebebiyle ya da;
Faaliyetlerini fiili ve zorunlu olarak 2021 yılından önceki bir yılda sonlandırmış olmasına rağmen, kapatılma başvurusunu gümrük idaresine 2021 yılı ocak ayı içerisinde yapmış bulunan firmaların, 2021 yılına ilişkin işletme harçlarının ödenmesi gerekip gerekmediği hususlarında tereddütler bulunduğu anlaşılmaktadır.
Konuya ilişkin Gelir İdaresi Başkanlığından alınan ve bir örneği ilişikte gönderilen 13.07.2021 tarihli ve E.83673 sayılı yazıda özetle; tarifede tesis edilen harç mükellefiyetinin ilgililer adına genel ve özel antrepo izin belgeleri ile geçici depolama yeri izin belgelerinin düzenlenmesi ile başladığı, söz konusu belgelere ait yıllık harçların, bu belgelerin geçerlilik süresi içerisinde ilgili antrepo, satış mağazası veya depolama yerlerinin faaliyette bulunup bulunmadığına bakılmaksızın tahsil edilmesi gerekmekte olduğu; bu itibarla, bahsi geçen işletmeler adına düzenlenmiş bulunan belgelerin iptal edilmeyip halen geçerli olması durumunda, söz konusu belgelerden ilgili yıl harcının aranılması gerektiği belirtilmektedir.