Akdeniz İhracatçı Birlikleri, “Bulgaristan Otoyol Kullanım
Ücretleri” hakkında bir yazı yayınladı.
Yazıda, Bulgaristan’da 3,5 ton üzerindeki ağır kamyonlar ve otobüsler için TOLL sisteminin 1 Mart 2020 tarihi itibarıyla uygulanmaya başlandığı anımsatıldı. Bugüne değin geçen sürede sistemden kaynaklanan sıkıntıların büyük oranda çözüme kavuşturulsa da firmalar tarafından Sofya Ticaret Müşavirliğine konuyla ilgili birtakım şikâyetler geldiği belirtildi.
Bu çerçevede dile getirilen şikayetler şu şekilde dile getirildi:
- Aracın üzerinde On-board Unit (OBU) olmasına rağmen kameranın okumaması, OBU’dan o anda sinyal alınamaması veya kapalı olması gibi gerekçelerle ceza düzenlendiği,
- Sınır kapılarında yer alan makinelerden alınan güzergah kartlarında özellikle Slovak, Çek ve Yunan alfabelerinde yer alan bazı harflerin Latin alfabesindeki harflerle karıştırılması sonucu plakanın yanlış yazılması ancak basılı güzergah kartında bu yanlışlığın görülmemesi sebebiyle ihlale düşülmesi konularında yoğunlaşma olduğu ifade edildi.
Bu kapsamda, konuyla ilgili Bulgaristan Bölgesel Kalkınma ve Bayındırlık Bakanlığı ve Yol Altyapı Ajansı nezdindeki girişimler sonucunda Bulgaristan Karayolları Kanununda değişiklikler yapıldığı ve yapılan değişikliklerin 10.02.2023 tarihli 14 sayılı Resmi Gazete’de yayımlandığı belirtildi.
Anılan yazıda, 1 Ocak 2024 tarihinde yürürlüğe girecek olan değişiklikler kapsamında hâlihazırda geçerli bir sözleşme kapsamında aracın üzerinde çalışır halde bir OBU bulunması ancak farklı sebeplerle sistem ile OBU arasında bağlantı sağlanamaması veya bir güzergâh kartı bulunmasına rağmen güzergâh kartının hatalı bilgiler içermesi durumlarının özünde bir kötü niyet taşımadığının değerlendirildiği ve bu kapsamda araç sahibine veya sürücüsüne geçiş ücretini ödemesi veya açıklamada bulunması için belirli bir süre tanındığının anlaşıldığı belirtildi.
Yeni düzenlemelere ilişkin karşılaştırma tablosu için tıklayınız.
İlgili yazı için tıklayınız.