Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü, “Dahilde İşleme
İzni İhracat TPS Satırı” hakkında bir yazı yayınladı.
Yazıda, Dahilde İşleme Rejimi kapsamında düzenlenen 0878 kodlu TPS-Dahilde İşleme İzinlerinin fazladan ihracat yapılmasına izin verilecek şekilde kurgulandığı, bu kapsamda fazladan yapılan ihracat Dahilde İşleme Rejimi mevzuatı bakımından izin kapatmalarında ve teminat iadelerinde herhangi bir soruna sebebiyet vermediği iletildi.
Ayrıca, 0878 kodlu TPS-Dahilde İşleme İzinleri kapsamındaki miktar düşümlerinin, ilgili ihracat beyannamesi ile bağlantılı olarak sağlıklı bir şekilde gerçekleşmekte ve sistem tarafından beyanname kaleminde beyan edilen miktar kadar iznin ilgili satırından düşüm yapılarak yükümlü TPS ekranlarında görüntülenebildiği aktarıldı. Hali hazırda, TPS-Dahilde İşleme İzinleri belge bilgileri sekmesinde “kullanılan beyannameler” alanında düşümlerin gerçekleştiği beyannamelerin, belge satır detayı sekmesinde ise her bir satır ID numarası kapsamında gerçekleşen ve kalan miktar bilgilerinin söz konusu izin dahilinde yetki sahibi kullanıcılara gösterildiği belirtildi.
Diğer taraftan, Bakanlığın Gümrük Eşya Takip ve Beyanname İşlemleri Sorgulama Sistemi (GET-APP) uygulaması üzerinden, “Elektronik Belge” modülü altında Tek Pencere Sistemi kapsamında düzenlenen e-belgelere ilişkin sorgulama yapılabildiği aktarıldı.
Bu kapsamda, TPS üzerinden Dahilde İşleme İzin başvurusu yapılması esnasında firmanın Yükümlü Kayıt Takip Sistemi’nde (YKTS) doğrudan veya dolaylı temsilci sıfatını taşıyan temsilcilerine ait vergi numaralarının beyan edilmesi halinde söz konusu temsilcilerin GET-APP Uygulaması “Elektronik Belge” modülü altındaki “Belge Satır Bilgileri” ekranında TPS-Dahilde İşleme İzin belge numarası sorgulanarak beyanname kalemlerinde kullanılan “Satır ID” ve “Satır Sıra No” kapsamında “Kullanılan miktar” ve “Kalan miktar”lara karşılık gelen alanların detay bilgilerinin görüntülenebilmesinin mümkün olduğu ifade edildi.
Bununla birlikte, söz konusu uygulamaya giriş aşamasında bir sorun yaşanması halinde yaşanan sorunun getapp@ticaret.gov.tr e-posta adresine iletilmesi durumunda gerekli kontroller sağlanabileceği vurgulandı.
İlgili yazı için tıklayınız.