E-ticaret büyümesi gelişmekte olan pazarlara kaydığı için,
2028’e kadar küresel e-ticaret harcamalarının yüzde 33’ünün sınır ötesi olması
bekleniyor.
Juniper Research tarafından yapılan yeni bir araştırma, 2023’te 1,6 trilyon dolar olan sınır ötesi e-ticaret değerinin 2028’de 3,3 trilyon doları aşacağını ortaya koydu.
Gelişmekte olan pazarlarda harcanabilir gelirin artmasıyla birlikte, e-ticaret tüccarları ve pazar yerlerinin bu ülkelere odaklandığı araştırmada vurgulanan bir diğer husus oldu.
Gelişmekte olan pazarlarda mobil para gibi alternatif ödeme yöntemlerinin yaygınlığı göz önüne alındığında, sınır ötesi satıcıların tüketicilerin ödeme tercihlerini etkili bir şekilde karşılaması gerektiği; aksi takdirde daha iyi konumlanmış rakipleri ile rekabet edemeyeceği bahse konu araştırmada ifade edildi.