Türkiye E-Ticaret
Derneği (ETİD), İyzico ve Dogma Alares'in ortaklaşa hazırladığı Türkiye
E-ticaret Ekosistem Raporu'na göre e-ticaret işlem sayısı 3,4 milyardan 4,8
milyara yükseldi.
Türkiye e-ticaret pazarının büyüklüğü, 2021'de yüzde 5,7 iken geçen yıl ülkenin GSYİH'sının yüzde 6'sına tekabül etti.
E-ticaretin perakende sektöründeki payı 2021'de yüzde 13,7'den 2022'de yüzde 16,5'e yükseldi. Bu rakam, 2018'de yüzde 5,3 oranında gerçekleşti. E-ticaretin perakende sektöründeki payı Çin'de yüzde 31'in üzerinde seyrederken, Almanya'da yüzde 15,7 ve ABD'de yüzde 26 seviyesine ilerledi.
Açıklanan verilere göre ortalama alışveriş sepet büyüklüğü 2022 yılında 2021 yılına göre 79 TL arttı. E-ticaret platformlarındaki kullanıcı sayısı yüzde 2,2 oranında artarken, kadın ve erkek kullanıcılar, tüm e-ticaret tüketicilerinin sırasıyla yüzde 58'ini ve yüzde 42'sini oluşturdu.