Tüm gümrük ve dış ticaret bölge müdürlüklerine muhatap 31.03.2020 tarihli 53602682 sayılı yazımızdaki Koronavirus (COVİD-19) salgınından kaynaklı olarak geri gelen eşyaya ilişkin ihracatçı firmaların mağduriyetinin önlenmesini teminen firmanın talebi doğrultusunda ilgili kurum ve kuruluşlarla yapılması gereken yazışmaların işlemlerden sonra tamamlanması yönündeki talimatımızın salgın hastalığın etkisini azaltması nedeni ile uygulanmadığı ancak uygulamanın geri gelen eşyanın serbest
dolaşıma giriş işlemleri esnasında sürekli hale getirilmesinin ihracatçı firmalarda oluşan ardiye, demuraj gibi maliyetleri azaltacağı mütalaasında bulunulmaktadır.
Söz konusu talimatımız, Covid-19 pandemisi sebebiyle bazı ülkeler tarafından sınırlarının geçici olarak kapatılması ve ihracatçıların ihraç ettikleri eşyayı geri getirmek zorunda kalmaları nedeniyle mağduriyet yaşanmasını önlemeye yönelik olarak verilmiştir.
Bununla birlikte, uluslararası ticaretin normal akışına dönmesi nedeniyle gümrük idarelerince geri gelen eşya işlemlerinin ilgili mevzuatta öngörüldüğü şekilde yapılmasına ilişkin olarak bir örneği ilişikte yer alan 08.10.2021 tarihli ve 67935129 sayılı yazımız ile talimat verilmiştir.