Avrupa Birliği
ülkeleri, Almanya'nın e-yakıtla çalışan arabalara yönelik bir muafiyet
kazanmasının ardından 2035'te karbondioksit (CO2) salan yeni arabaların
satışını sona erdirecek yasaya nihai onayı verdi.
AB ülkelerinin enerji bakanlarının onayı, Almanya'nın yasaya muhalefetinin neden olduğu haftalarca süren gecikmenin ardından, Avrupa'nın otomobillere yönelik ana iklim politikasının artık yürürlüğe girebileceği anlamına geliyor.
Söz konusu yasa, satılan tüm yeni arabaların 2035'ten itibaren sıfır CO2 emisyonuna ve 2021 seviyelerine kıyasla 2030'dan itibaren yüzde 55 daha düşük CO2 emisyonuna sahip olmasını gerektirecek. Hedefler, Avrupa'daki yeni araba filolarının hızla karbondan arındırılmasını sağlamak için tasarlandı.
AB politikasının 2035'ten itibaren AB'de yanmalı motorlu araba satmayı imkânsız hale getirmesi bekleniyordu. Ancak Almanya'nın kazandığı muafiyet, e-yakıtlar henüz geniş ölçekte üretilmese de geleneksel araçlar için potansiyel bir cankurtaran halatı sunuyor.
Komisyon, 2023 sonbaharında, yalnızca e-yakıtlı araba satışlarının 2035'ten sonra nasıl devam edebileceğini önerecek. Bu tür arabaların, benzin veya dizel ile doldurulduğunda çalışmasını önlemek için teknolojiyi kullanması gerekecek. Polonya yasaya karşı oy kullanırken, İtalya, Bulgaristan ve Romanya çekimser kaldı. Ulaşım, AB emisyonlarının yaklaşık dörtte birini oluşturuyor.