Bulgaristan’da 3,5 ton üzerindeki ağır kamyonlar ve
otobüsler için TOLL sistemi 1 Mart 2020 tarihi itibariyle uygulanmaya başladı.
Sistemin lansmanının yapıldığı 5 Aralık 2019 tarihli tanıtım toplantısının hemen akabinde 9 Aralık 2019 tarihinde Sofya Ticaret Müşavirliği ve Yol Altyapı Ajansı yetkilileri ile gerçekleştirilen ilk toplantıdan bugüne 13 toplantı, biri Kapitan Andreevo diğeri de Kalotina Sınır Kapılarında olmak üzere 2 saha inceleme ziyareti gerçekleştirildi. Gerçekleştirilen temasların akabinde tüm tarafların gösterdiği işbirliği ve çözüm odaklı yaklaşım sayesinde sistemin devreye girdiği ilk zamanlarda sistemsel bazı hatalar ve idari sorunlar sonucu meydana gelen TOLL cezalarına esas oluşturan hususların büyük bir çoğunluğunun çözüme kavuşturulduğu ifade edildi.
Bununla birlikte Sofya Ticaret Müşavirliğine hem doğrudan firmalar hem de Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) aracılığıyla iletilen şikayetlerin;
Aracın üzerinde On-board Unit (OBU) olmasına rağmen kameranın okumaması, OBU’dan o anda sinyal alınamaması veya kapalı olması gibi gerekçelerle ceza düzenlendiği,
Sınır kapılarında yer alan makinelerden alınan güzergah kartlarında özellikle Slovak, Çek ve Yunan alfabelerinde yer alan bazı harflerin Latin alfabesindeki harflerle karıştırılması sonucu plakanın yanlış yazılması ancak basılı güzergah kartında bu yanlışlığın görülmemesi sebebiyle ihlale düşülmesi konularında yoğunlaştığı tespit edildi.
Bulgaristan Bölgesel Kalkınma ve Bayındırlık Bakanlığı ve Yol Altyapı Ajansı nezdindeki girişimler sonucunda Bulgaristan Karayolları Kanununda değişiklikler yapıldığı ve yapılan değişikliklerin 10.02.2023 tarihli 14 sayılı Resmi Gazete’de yayımlandığı iletildi.