Çin’in sınır ötesi
e-ticaret ithalat ve ihracatının değeri 2022’de ilk kez 2 trilyon yuan’ı
(280,55 milyar dolar) aşarak 2,1
trilyon yuan’a ulaştı ve 2021’e
göre yüzde 7,1’lik bir artışa
işaret etti.
Rapor, Çin’in Gümrük Genel İdaresi (GAC) tarafından Kuzey Çin’in Hebei eyaleti, Shijiazhuang’daki “2023 Çin Uluslararası Ekonomi ve Ticaret Fuarı” sırasındaki bir forumda yayımlandı.
2022’de Çin’in sınır ötesi e-ticaretindeki ihracat destinasyonları arasında ABD pazarın yüzde34,3’ünü, İngiltere ise yüzde 6,5’ini oluşturmakta; başlıca ihracat kalemleri ise giyim, ayakkabı, çanta ve elektronik ürünlerini içermekte.