E-İhracatın Genel İhracat İçindeki Payının Yüzde 10’a Çıkarılması Hedefleniyor
01 Ağustos 2023

E-İhracatın Genel İhracat İçindeki Payının Yüzde 10’a Çıkarılması Hedefleniyor

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan yazılı açıklamada, ihracatçıların e-ticaret dönüşümüne en hızlı şekilde adapte olmalarını sağlamak ve sektöre yön vermek için e-ihracat destek paketi oluşturulduğu belirtildi.

Oluşturulan destek paketleri ile e-ihracatın genel ihracat içerisindeki yüzde 1,5 oranındaki payını yüzde 10’a çıkarmayı ve böylece, dünyada hızla yükselmekte olan sınır ötesi e-ticaret pazarında Türk ihracatçılarının etkin ve aktif bir şekilde rol almasına öncülük etmesine yardımcı olmak hedefleniyor.

Bu minvalde e-ihracat yapan yararlanıcı firmaların;

- Yurtdışı dijital pazaryerleri üzerinden gerçekleştirdiği tanıtımları (Dijital pazaryeri tanıtım desteği),

- Sipariş karşılama hizmetlerine ilişkin giderleri (Sipariş karşılama hizmeti desteği),

- Hızlı teslimatını sağlamak ve iade süreçlerini yönetmek üzere kiraladıkları yurt dışındaki depolarına ilişkin kira giderleri (depo kira desteği),

- Hedef ülkelerin yurt dışı pazaryerlerinde çevrim içi mağaza açılmasına, bu mağazaların yıllık ödemeleri ve ülkelerin e-ticaret paydaşlarından alacakları hizmetlere ilişkin giderleri (Çevrim içi mağaza ve hedef ülke e-ticaret paydaşlarından alınan hizmet desteği),

- Yurt dışı pazaryerleri üzerinden gerçekleştirilen hedef ülkelerdeki pazaryeri komisyon giderleri (pazaryeri komisyon gideri desteği),

- E-ihracata yönelik pazarlama ve tanıtım faaliyetleri (e-ihracat tanıtım desteği),

- Yurt dışında e-ticarete ilişkin pazara giriş stratejileri ile eylem planlarının oluşturulabilmesi amacıyla satın aldıkları sektör, ülke ve e-ihracat odaklı raporlara ilişkin giderleri (pazara giriş rapor desteği),

- Yurt dışı pazaryerleri ve yurt dışı pazaryerlerine ilişkin yurt içinde yapacakları entegrasyon hizmetlerine ait giderleri, (yurt dışı pazaryeri entegrasyonu desteği),

Gibi çok kapsamlı ihtiyaçları destekleniyor.

Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan E-ihracat destek paketi ile tüm e-ihracat ekosistemini kapsayacak şekilde, firmaların, KOBİ’lerin, pazaryerlerinin ve perakende e-ticaret sitelerinin, e-ihracata hazırlanmasına, yurt dışı pazarlarda ve pazaryerlerinde Türk ürünlerinin ve markalarının çevrim içi sergilenmesine, tanıtılmasına, yurt dışı siparişlere ilişkin hızlı teslimatın sağlanmasına yönelik giderlerinin desteklenmesine, şirketlerin e-ihracat gerçekleştirmelerine imkân sağlayacak E-İhracat Konsorsiyumları ile Türkiye E-İhracat Platformu’nun kurulmasına yönelik faaliyetlere ilişkin giderlerin desteklenmesine imkan sağlanıyor.

Yapılan açıklamada son olarak dünya ticaretinde etkin ve aktif bir rol almak, sınırları aşan ticari hayatta ihracatçılar ve üreticilerin pazar paylarını korumasının yanında daha efektif bir şekilde sınırlarını genişletmesi için gerekli tüm imkanların kullanıldığı, Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan ihracatın gelişmesi adına E-ihracat ayağını da güçlendirmek, geliştirmek adına çalışmaların devam ettiği ifade edildi.