UND, FIATA Karayolu Çalışma Grubu Toplantısında Türk
taşımacıların kota ve sürücülerin Schengen vize sorunlarını paylaştı.
FIATA Karayolu Çalışma Grubu toplantısı, 22 Kasım 2023 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirildi. FIATA Başkanı Turgut Erkeskin ve UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulusoy ve sektörde önde gelen ulusal ve uluslararası kuruluşların temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildi.
Toplantıda UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, FIATA Karayolu Çalışma Grubu üyesi olan taşıma işi komisyonculuğu derneklerinin temsilcilerine, Türkiye uluslararası karayolu yük taşımacılığı sektörü ve UND’nin genel tanıtımının yanı sıra sektörün sorunları hakkında bilgilendirme yaptı.
Özellikle AB ülkelerinde Türk taşımacılara uygulanan transit kısıtlamaları ve profesyonel sürücü vizelerinin temininde yaşanan sorunlar üzerinde duran Özel, bu sorunların sadece Türkiye-AB ticaret ve taşımacılık ilişkileri açısından değil, aynı zamanda Avrupa Birliği ekonomisinin gelişimini de olumsuz etkilediğini vurguladı. Özel, bu sorunların çözümüne yönelik yürütülen çalışmalar için FIATA’nın aktif desteğini talep etti.
Türkiye’de intermodal taşımacılığın gelişimi hakkında bilgiler veren DFDS Akdeniz İş Biriminde Satış, Pazarlama, İş Geliştirme ve Strateji Başkan Yardımcısı Fuat Pamukçu, Boltaş satış ve Pazarlama Direktörü Müge Karahan’ın ardından UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulusoy tarafından AB Yeşil Mutabakat sürecine sektörel uyum ile ilgili bir sunumlar gerçekleştirildi.
Toplantıda Türkiye’nin Trans-Hazar Uluslararası Taşımacılık Orta Koridoru hakkındaki gelişmeler ve Türkiye’nin bu koridordaki konumunun önemi de gündeme gelirken; AB ekonomilerinin özellikle Orta Asya açılımlarının getireceği ekonomik kazanımlar için Türkiye ile taşımacılık sorunlarını çözümlemeleri gerektiğine işaret edildi.
Dünyada yaşanan profesyonel sürücü sıkıntısı ve etkilerinin de gündeme getirildiği toplantıda FIATA Karayolu Çalışma Grubu üyeleri, bölgede yaşanan son olayların dünya genelindeki farklı ulaştırma koridorları üzerindeki etkilerini değerlendirirken, kendi bölgelerinden karayolu sektörüne ilişkin güncellemeleri paylaştı.
Karayolu ve intermodal taşımacılığın dijitalleşme yoluyla daha fazla hizmet güvenilirliği, verimlilik ve sürdürülebilirlik için optimize edilmesine yönelik fırsatların da gündeme geldiği toplantıda, Avrupa Birliği'nin eFTI projesi ve eCMR projesine ilişkin güncellemeler, dijital FIATA Konşimentosu da dahil olmak üzere elektronik belgelerin mevcut kullanım durumu ve farklı taşıma koridorlarında uygulanabilirlik açısından nasıl güçlendirilebileceği tartışıldı.