11 Ağustos 2023
Rusya’nın E-Ticaret Satış Hacmi 2023'ün İlk Yarısında Yüzde 20 Arttı
Rusya
E-Ticaret Şirketleri Birliği'ne göre, 2023'ün ilk yarısında e-ticaret satış
hacimleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 artışla 2,7 trilyon ruble değerine (27,67 milyar
ABD doları) ulaştı.
Bu miktarın yüzde 97'si, Rus şirketlerinden alışveriş yapan Rus tüketicilerin satın almalarından kaynaklandı. Sınır ötesi satın almaların oranı yüzde 2,8 oranında gerçekleşirken Rusya'nın AB'den çevrimiçi ürün satın almaları sıfıra düştü. Daha önce, Rusya'daki tüm çevrimiçi satın alma işlemlerinin yüzde 23'ü, 2019'da yaklaşık 9 milyar ABD doları değerinde büyüyen ve yılda yaklaşık yüzde 22 oranında gelişen bir pazarda AB'den geliyordu.
Rusya'daki toplam perakende satışlarda e-ticaretin payı yüzde 12,7 oldu.
Çevrimiçi satın alınan en popüler beş ürün, toplam satışların yüzde 19,1'lik payıyla 522,5 milyar ruble (5,35 milyar ABD Doları) ile dijital ve ev aletleri oldu.
Çevrimiçi satın alınan diğer ürünler sırasıyla tüm satışların yüzde 16,8'i ile 459 milyar ruble (4,7 milyar ABD Doları) ile mobilya ve ev eşyaları, yüzde 15,6 pazar payıyla 427 milyar ruble (4,37 milyar ABD Doları) ile giyim ve ayakkabı, 349 milyar ruble (349 milyar ABD Doları) ile gıda ürünleri izledi.