Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği Yeşil Politikalar Üzerinden Avrupa’yı Hedef Aldı
Uluslararası
Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) İstanbul'da düzenlenen küresel havayolları
toplantısında sürdürülebilir yakıt zorunlulukları ve Fransa'nın hava trafik
kontrol grevlerini durdurmadaki başarısızlıkları nedeniyle Avrupa'yı hedef
aldı.
Avrupalı düzenleyiciler, havayollarının daha az karbon emisyonu üreten, ancak geleneksel jet yakıtına göre yaklaşık 2-4 kat daha pahalı bir alternatif olan sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) kullanmasını talep eden yeni bir zorunluluk getirdi.
Söz konusu yeni kurallar, yakıt tedarikçilerinin 2025 yılına kadar AB havalimanlarındaki kullanılabilir SAF yakıtı oranını 2025 yılına kadar yüzde 2’ye, 2030'da yüzde 6'ya, 2035'te yüzde 20'ye ve 2050'de kademeli olarak yüzde 70'e yükseltmelerini gerektiriyor.
Bu düzenlemeye yönelik olarak, IATA başkanı Willie Walsh, AB'yi havacılık karşıtı olarak tasvir etmenin adil olduğunu belirtti. IATA, AB'nin yaklaşımının havayolları şirketlerini Avrupa'da SAF satın almaya zorlayarak daha fazla parçalanmaya neden olabileceğini ve sonuç olarak uyumlu bir küresel yaklaşımı engelleyebileceğini ifade etti.