İthalat İşlemlerinde Elektronik Başvuru Sistemi Tebliği (İthalat: 2021/21)
07 Nisan 2021

İthalat İşlemlerinde Elektronik Başvuru Sistemi Tebliği (İthalat: 2021/21)

Ticaret Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen ithalat işlemlerinde (kayda alınmak suretiyle ileriye yönelik olarak gözetim uygulamaları hariç), başvuruların elektronik ortamda yapılmasına ve işlem yapacak kullanıcıların yetkilendirilmesine dair usul ve esasları belirleyen İthalat İşlemlerinde Elektronik Başvuru Sistemi Tebliği (İthalat: 2021/21) yayımlandı.

Tebliğ ile;

İthalat İşlemlerinde Elektronik Başvuru Sistemi Tebliği (İthalat: 2017/3) yürürlükten kaldırılmıştır. (Eski Uygulama)
Kayda alınmak suretiyle ileriye yönelik olarak gözetim uygulamaları tebliğ kapsamı dışında tutulmuştur.

Yetkilendirme başvurusu için gerekli belgeler, Genel Müdürlüğe firmanın/kurumun/şahsın Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresinden, Ticaret Bakanlığı KEP adresine (ticaretbakanligi@hs01.kep.tr) veya posta yoluyla ya da elden teslim yoluyla Bakanlık genel evrak birimine iletilebilecek.

2017/3 Tebliğde yer alan ‘’Vergi numarasının değişmesi durumunda, o firma için yetkilendirilen tüm kullanıcıların yetkileri Bakanlıkça re’sen iptal edilir.’’ Hükmü yeni tebliğde yer almadı.

Yetkilendirme başvurusu ve onayı başlığında yapılan yeni düzenlemeler ile Firma/Kurum/Şahıs Tanımlama Formu için Firmayı temsil ve ilzama yetkili kişi veya kişilerce imzalanmış ve Türkçe olarak noterde her bir kişi için düzenlenmiş taahhütnamenin aslı aranmayacaktır.
Başvurularda, 2017/3 Tebliğde yer alamayan Sicil tasdiknamesi gerekecektir. 
Sicil tasdiknamesi: 19/12/2012 tarihli ve 2012/4093 sayılı Ticaret Sicili Yönetmeliği uyarınca usulüne uygun olarak düzenlenmiş, anılan yönetmelikte belirtilen tüm unsurları taşıyan ve güncel bilgilere sahip belgenin aslı veya noter onaylı örnek. Olarak tanımlanmıştır.(İmza sirküleri yerine)

Devamı için tıklayınız