Gürcistan Üzerinden Rusya’ya Taşımacılıkta Yoğunluk
Ege İhracatçı Birlikleri, “Gürcistan Üzerinden Rusya’ya Taşımacılıktaki Yoğunluk Hakkında” bir
duyuru yayımladı.
Duyuruda, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin yazısına atıfla, Rusya Federasyonu (RF) ve Ukrayna arasında yaşanan çatışmaların ardından Belarus varışlı uluslararası yük taşımacılarının da Gürcistan hattını kullanmaya başlamasıyla birlikte söz konusu hatta yaşanan yoğunluğun daha fazla artış gösterdiği, Gürcistan yetkili idarelerinin, transit yük taşımacılığında artan trafiği en az mağduriyetle yönetebilmek üzere çeşitli tedbirler aldığı, zorunlu güzergah ve çıkış kapısı uygulamasının bu kapsamda alınan tedbirler arasında olduğu belirtildi.
Yazıda devamla; ilgili Gürcü idarelerin Gürcistan içindeki ve çıkışından sonraki komşu ülkeler güzergahında yoğunluk durumuna göre çıkış kapısı tespit edilerek TIR'ların zorunlu olarak belirlenen kapılara yönlendirmekte olduğu, yol boyunca polis tarafından çeşitli noktalarda TIR’ların bekletilmesi gibi muhtelif tedbirler uygulandığı, bu kapsamda daha önce RF varışlı yüklerin bir kısmı Azerbaycan'a yönlendirilebilmekteyken Samur Sınır Kapısındaki yığılma nedeniyle Gürcistan'ın karşı ülke gümrük idaresiyle koordineli hareket etmesi ve karşı gümrük kapısı tarafından kabul edilmeyen trafiğin karşı ülkeye yönlendirememesi nedeniyle Rusya varışlı yüklerde Azerbaycan alternatifinin kullanılamadığının değerlendirildiği ifade edildi.
Bu bağlamda, ihtiyaca göre zaman zaman değişmekle birlikte Rusya ve Belarus varışlı yüklerin hâlihazırda Gürcistan'da yönlendirildiği tek geçiş noktasının Kazbegi-Lars sınır kapısı olduğu vurgulandı. Aynı yazıda; Moskova Ticaret Müşavirliği'nin yazısına atıfla, Azerbaycan'dan RF’ye geçiş için bekleyen TIR yoğunluğuna ilaveten, Gürcistan'ın RF ile tek bağlantısı olan Kazbegi-Lars/Verhniy-Lars kapısından RF’ye geçiş için bekleyen TIR sayısının yaklaşık 400 adet olduğu, Khashuri - Kazbegi arasındaki güzergahta da yol boyunca Gürcü devriye polisi tarafından koordine edilen yaklaşık 1.000 adet TIR kuyruğunun bulunduğu dikkate alındığında durumun daha da ciddi olduğu ifade edildi.
Diğer taraftan, son günlerde Gürcistan-RF arasındaki tek sınır geçiş noktası olan Kazbegi/ Lars Sınır Kapısı güzergahında yığılmaların artarak devam ettiği ve bekleme sürelerinin 10-15 günü bulacak ölçüde uzadığına şahit olunduğu, Gürcistan Gümrük İdaresi ve karayolu devriye polisi tarafından alınan tedbirlere rağmen RF’ye çıkıştaki yığılma nedeniyle Gürcistan içerisindeki yoğunluğun eritilemediği vurgulandı.
Yazıda ayrıca; artan bekleme süreleriyle birlikte son günlerde Tiflis Müşavirliğine doğrudan ve/veya çeşitli oda-birlik-dernek ve benzeri kurumlar kanalıyla öncelikli geçiş talebinde bulunan firmaların sayısında da artış gözlendiği ifade edilerek, bozulabilir yük taşıyan TIR sürücülerinin gümrük beyannamelerine Gümrük İdaresinden öncelik için "bozulabilir ürün" ibaresi yer alan kaşenin basılmasının talep edilmesi hususunun önem taşımakla birlikte, yaşanan yoğunluğa göre Gürcü devriye polisinin bozulabilir yükler dahil olmak üzere öncelik veremediği durumların da yaşanabildiği iletildi.
Gümrük idaresiyle ilgili konularda Müşavirlikçe firmalara gerekli desteğin sağlandığı, polis idaresinden kaynaklı beklemeler konusunda Büyükelçilik Konsolosluk Şube ve İçişleri Müşavirliğine de gerekli hatırlatmada bulunulduğu, devriye polis idaresinden ivedi bir randevu isteneceği belirtildi.
Sonuç itibariyle, kış aylarında sıklıkla yaşanan olumsuz hava koşullarına bağlı olarak Kazbegi yolu üzerindeki Gudairi-Kobi mıntıkasının yakın zaman içerisinde kar-buzlanma ve çığ riski nedeniyle uzun süreli kapanma ihtimali de bulunduğundan mevcut durumun daha kritik hâl alabileceği, bu tür durumlarda önceki yıllarda kullanılan Azerbaycan alternatifinin de bu yıl kısıtlı kullanılabilmesi halinde bekleme sürelerinin tolere edilmesi güç biçimde daha fazla uzayarak Gürcistan üzerinden RF yönüne yapılacak taşımalarda ciddi aksamalara sebebiyet verebileceği bildirildi.
Son Eklenen Yazılar
-
4458 Sayılı Gümrük Kanununun Bazı Maddelerinin Uygulanması Hakkında Kararda Değişiklik
-
Dahilde İşleme Rejimi Genelgesi-ERP Uygulamaları-YMM Raporu
-
Yatırım Teşvik Belgesi İşlemlerinde YTEMY Muafiyet Kodunun Kullanımı
-
İhtirazi kayıtla verdiği gümrük beyannameleri üzerine
-
Kimyasal Kayıt Sistemi (KKS) & KKDIK Kayıt Dosyası Hazırlama Eğitimi
-
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
-
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
-
Yeniden değerleme oranı 2025 yılı için % 25,49 (yirmi beş virgül kırk dokuz) olarak tespit edilmiştir.
Yatırım Teşvik Belgesi İşlemlerinde YTEMY Muafiyet Kodunun Kullanımı
Kimyasal Kayıt Sistemi (KKS) & KKDIK Kayıt Dosyası Hazırlama Eğitimi
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
Yeniden değerleme oranı 2025 yılı için % 25,49 (yirmi beş virgül kırk dokuz) olarak tespit edilmiştir.
Çin, Hindistan, Japonya ve Rusya menşeli damping vergisine tabi 7212.60.00.19.29 gtip tanımında değişiklik
Çin menşeli anjiyografi kateteri ve PTCA balon katetere yönelik damping soruşturması açıldı
0713.20 gtip li Nohut ithalatı 26.11.2025 tarihi itibariyle kayda alındı
Nohut ithalatında uygulanmakta olan gözetim uygulaması 26.11.2025 tarihi itibariyle yürürlükten kaldırıldı
1567 Sayılı TPKK Hk Kanun Kapsamında Alınacak Ücretlere İlişkin Yönetmelikte Değişiklik
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Malezya Hükümeti Serbest Ticaret Anlaşması Ortak Komite Kararı
Ticaret Bakanlığı, 25 Ülkeye Özel “E-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberini Yeniledi
Naylon veya diğer poliamidlerden ipliklerin ithalatında uygulanan ek mali yükümlülük 3 (üç) yıl süreyle uzatıldı.
Naylon ve poliamid ipliklerin ithalatında uygulanan ek mali yükümlülüğün uzatılması için öneri
Danıştay Kararı (Gözetim kıymetine yükseltmede fazladan ödenen vergilerin iadesinin mümkün olmadığı hk.)
Gümrükler Genel Müdürlüğünün DTÖ Üyesi Olmayan Ülkeler İçin Menşe Şahadetnamesi İbrazı konulu yazısı
6183 sayılı Kanun 48 inci maddesine istinaden uygulanmakta olan tecil faizi oranı yıllık %39 olarak belirlendi.
6183 sayılı Kanun 51. maddede yer alan gecikme zammı oranı her ay için ayrı ayrı uygulanmak üzere %3,7 olarak belirlendi
Çin, Tayvan, Hindistan, Kore Cumhuriyeti, Rusya ve Tayland menşeli polistiren ithalatında dampinge karşı vergi
TCMB - İhracat Bedellerinin Merkez Bankasına Satış yükümlülüğü 30/04/2026 tarihine uzatıldı.
Almanya Yeni Dijital Menşe Şahadetnamesi Uygulaması hk (Uluslararası Anlaşmalar ve Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü)
Türkiye ile Rusya Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanması Hk
Hububat ve Bakliyat İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Kararda Değişiklik
İhracat Destekleri Hakkında Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 10540)
Sentetik ve suni kumaşlarda İtalya, Hollanda, Avusturya, Portekiz menşeli/çıkışlı bazı firmalar için damping muafiyeti
Basitleştirilmiş Gümrük Beyannamesi Kapsamında Geri Gelen Eşya Hakkında Rehber
Traş makineleri ve Saç kesme makineleri ithalatında gözetim uygulaması
Posta ve Hızlı Kargo Yoluyla Taşınan Eşyanın Gümrük İşlemlerine İlişkin Tebliğde Değişiklik
Yurt Dışı Kaynaklı Döviz Dönüşüm Desteğinde Destek Süresi 30 Nisan 2026 ya Uzatıldı
Avrupa Birliği nin 2026 yılı gümrük tarifesini ve üçüncü ülkelerden yapılacak ithalatlarda 01.Ocak.2026 tarihinden itibaren uygulanacak gümrük vergisi oranlarını içeren 2658/87 sayılı Konsey Kararına ilişkin düzenleme
Kimya, Toprak ve Sağlık Endüstrileri Ürünlerine İlişkin Dahilde İşleme Rejimi Genelgesi
Mono etilen glikolün AB ye ithalatında dampinge tabi ABD menşeli Equistar Chemicals, LP şirketinin adı INEOS Americas LLC olarak değiştirildi.
Metal hurda ve atıklar için ihtisas gümrük müdürlüklerine Taşucu Gümrük Müdürlüğü eklendi.
Sigara ve bazı tütün mamullerinin ÖTV oranları ve maktu vergi tutarları yeniden belirlendi
BAE, G.Kore ve Mısır menşeli/çıkışlı sentetik veya suni devamsız liflerden dokunmuş mensucat için damping soruşturması
ÇHC menşeli dişçilikte kullanılan diş freze/kazıyıcı makineleri için damping soruşturması
Çekya, G.Kore, Macaristan, Sırbistan, Slovakya, Hindistan menşeli kauçuktan yeni dış lastikler için damping soruşturması
Ekvator'a Motorlu Taşıt İhracatında Tip Onayı Sertifikası Aranacak
Bu adımları izleyerek web sitenizi kurun.