Türkiye ile Tacikistan Arasında Yük Trenleri İşletilecek
TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Hasan Pezük başkanlığındaki
heyet, Tacikistan Demiryolu Genel Müdürü ve heyetiyle Tacikistan’ın başkenti
Duşanbe’ de bir araya geldi.
TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Hasan Pezük başkanlığındaki heyet, Tacikistan Demiryolu Genel Müdürü Mırzoalı Komil Jumakhon ve heyetiyle Tacikistan’ın başkenti Duşanbe’ de bir araya geldi.
Toplantıda Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının kullanılması da dahil olmak üzere Tacikistan üzerinden Türkiye-Türkmenistan-Çin yönüne giden konteyner trenlerinin organizasyonu ile Tacikistan-Türkiye arasında doğrudan konvansiyonel ve konteyner trenlerinin işletilmesi konularında görüşmeler yapıldı.
Toplantılarda Avrupa-Asya arasındaki lojistik koridorlarının geliştirilmesi, yük taşımalarının artırılması konularında protokol imzalandı.
İşbirliği protokolüyle Tacikistan-Türkiye arasında doğrudan konvansiyonel ve konteyner trenleri işletilirken Tacikistan üzerinden Türkiye-Türkmenistan-Çin yönüne giden konteyner trenlerinin organizasyonu sağlanacak.
“Protokol ile ihracatçımıza, en kısa, güvenli ve ekonomik ulaşım seçeneği sunuldu”
Tacikistan Demiryolu ile imzalanan protokol ile ilgili bilgi veren Genel Müdür Hasan Pezük, küreselleşme sonucu yeniden şekillenen uluslararası ticarette hız, maliyet, güvenilirlik, kalite ve esneklik kavramlarının önem kazandığını, Avrupa ile Asya arasında giderek artan ticarette denizyoluna alternatif yeni ulaşım yolları arayışını hızlandırdığını ve bu gelişmelerin merkezinde demiryolu taşımacılığının olduğunu vurgulayarak şunları ifade etti:
“Dünya ticareti artık uluslararası demiryolu koridorlarından akmaya başlamıştır. Ülkemiz başta Bakü- Tiflis-Kars demiryolu hattı olmak üzere Asya ile Avrupa, Asya ile Afrika, Rusya ve Orta Doğu gibi çok yönlü koridorlarda merkez ülke yani lojistik üs haline gelmektedir. Bir taraftan BTK diğer taraftan İran üzerinden yapılan taşımalar pandemiyle birlikte hızla artmaktadır. Hatırlanacağı üzere geçtiğimiz günlerde Pakistan’dan ikinci yük treni Köseköy’e ulaşırken ülkemizden de Afganistan’a BM gıda yardımları ulaştırılmaya başlandı. Bu güzergahlardaki hareketlilik giderek artacaktır. Tacikistan Demiryolları ile imzaladığımız protokol ile Tacikistan-Türkiye arasında doğrudan konvansiyonel ve konteyner trenleri işletilirken Tacikistan üzerinden Türkiye-Türkmenistan-Çin yönüne giden konteyner trenlerinin organizasyonu sağlanacak.”
Tacikistan Demiryolu ile imzalanan protokolle ihracatçımıza, sanayicimize, bölge ülkelerine en kısa, en güvenli, en ekonomik alternatif ulaşım seçeneği sunulduğunu belirten Pezük, “Bir ürünün Avrupa ile Çin arasında taşıma süresinin denizyolu ile 40-60 gün sürdüğü değerlendirildiğinde uluslararası demiryolu koridorlarının güçlenmesi, etkin ve verimli hale gelmesinin önemi anlaşılacaktır” dedi.
“Blok trenler, Türkiye-Çin arasında 12 bin kilometrelik parkuru 12 günde tamamlıyor”
Pezük şunlara dikkat çekti: “Demiryolunun limanlardan uzak iç bölgelere taşımalarda fiyat ve süre açısından denizyolu ve havayoluna göre önemli avantajları bulunuyor. Denizyolu ile 40-60 gün olan süre demiryolu ile çok önemli oranda düşüyor. Örneğin blok trenler, Türkiye-Çin arasında 12 bin kilometrelik parkuru 12 günde tamamlıyor. Bu sürenin 10 güne düşürülmesi hedefleniyor. Keza Rusya –Türkiye arasında 8 günde tamamlıyor. Yine İslamabad-Tahran-İstanbul parkurunu ise yaklaşık 12 günde tamamlıyor. Tüm bunlar muazzam gelişmelerdir. Tacikistan –Türkiye arasında başlatılacak taşımalarla ihracatçımız, sanayicimiz, bölge ülkeleri ürünlerini kolaylıkla ulaştıracak. Bu kolaylık bölge ülkeleri arasındaki dostluğu, işbirliğini pekiştirecek bölge ülkelerinin kalkınmalarına önemli oranda destek sağlayacaktır.”
Son Eklenen Yazılar
-
4458 Sayılı Gümrük Kanununun Bazı Maddelerinin Uygulanması Hakkında Kararda Değişiklik
-
Dahilde İşleme Rejimi Genelgesi-ERP Uygulamaları-YMM Raporu
-
Yatırım Teşvik Belgesi İşlemlerinde YTEMY Muafiyet Kodunun Kullanımı
-
İhtirazi kayıtla verdiği gümrük beyannameleri üzerine
-
Kimyasal Kayıt Sistemi (KKS) & KKDIK Kayıt Dosyası Hazırlama Eğitimi
-
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
-
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
-
Yeniden değerleme oranı 2025 yılı için % 25,49 (yirmi beş virgül kırk dokuz) olarak tespit edilmiştir.
Yatırım Teşvik Belgesi İşlemlerinde YTEMY Muafiyet Kodunun Kullanımı
Kimyasal Kayıt Sistemi (KKS) & KKDIK Kayıt Dosyası Hazırlama Eğitimi
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
Yeniden değerleme oranı 2025 yılı için % 25,49 (yirmi beş virgül kırk dokuz) olarak tespit edilmiştir.
Çin, Hindistan, Japonya ve Rusya menşeli damping vergisine tabi 7212.60.00.19.29 gtip tanımında değişiklik
Çin menşeli anjiyografi kateteri ve PTCA balon katetere yönelik damping soruşturması açıldı
0713.20 gtip li Nohut ithalatı 26.11.2025 tarihi itibariyle kayda alındı
Nohut ithalatında uygulanmakta olan gözetim uygulaması 26.11.2025 tarihi itibariyle yürürlükten kaldırıldı
1567 Sayılı TPKK Hk Kanun Kapsamında Alınacak Ücretlere İlişkin Yönetmelikte Değişiklik
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Malezya Hükümeti Serbest Ticaret Anlaşması Ortak Komite Kararı
Ticaret Bakanlığı, 25 Ülkeye Özel “E-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberini Yeniledi
Naylon veya diğer poliamidlerden ipliklerin ithalatında uygulanan ek mali yükümlülük 3 (üç) yıl süreyle uzatıldı.
Naylon ve poliamid ipliklerin ithalatında uygulanan ek mali yükümlülüğün uzatılması için öneri
Danıştay Kararı (Gözetim kıymetine yükseltmede fazladan ödenen vergilerin iadesinin mümkün olmadığı hk.)
Gümrükler Genel Müdürlüğünün DTÖ Üyesi Olmayan Ülkeler İçin Menşe Şahadetnamesi İbrazı konulu yazısı
6183 sayılı Kanun 48 inci maddesine istinaden uygulanmakta olan tecil faizi oranı yıllık %39 olarak belirlendi.
6183 sayılı Kanun 51. maddede yer alan gecikme zammı oranı her ay için ayrı ayrı uygulanmak üzere %3,7 olarak belirlendi
Çin, Tayvan, Hindistan, Kore Cumhuriyeti, Rusya ve Tayland menşeli polistiren ithalatında dampinge karşı vergi
TCMB - İhracat Bedellerinin Merkez Bankasına Satış yükümlülüğü 30/04/2026 tarihine uzatıldı.
Almanya Yeni Dijital Menşe Şahadetnamesi Uygulaması hk (Uluslararası Anlaşmalar ve Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü)
Türkiye ile Rusya Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanması Hk
Hububat ve Bakliyat İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Kararda Değişiklik
İhracat Destekleri Hakkında Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 10540)
Sentetik ve suni kumaşlarda İtalya, Hollanda, Avusturya, Portekiz menşeli/çıkışlı bazı firmalar için damping muafiyeti
Basitleştirilmiş Gümrük Beyannamesi Kapsamında Geri Gelen Eşya Hakkında Rehber
Traş makineleri ve Saç kesme makineleri ithalatında gözetim uygulaması
Posta ve Hızlı Kargo Yoluyla Taşınan Eşyanın Gümrük İşlemlerine İlişkin Tebliğde Değişiklik
Yurt Dışı Kaynaklı Döviz Dönüşüm Desteğinde Destek Süresi 30 Nisan 2026 ya Uzatıldı
Avrupa Birliği nin 2026 yılı gümrük tarifesini ve üçüncü ülkelerden yapılacak ithalatlarda 01.Ocak.2026 tarihinden itibaren uygulanacak gümrük vergisi oranlarını içeren 2658/87 sayılı Konsey Kararına ilişkin düzenleme
Kimya, Toprak ve Sağlık Endüstrileri Ürünlerine İlişkin Dahilde İşleme Rejimi Genelgesi
Mono etilen glikolün AB ye ithalatında dampinge tabi ABD menşeli Equistar Chemicals, LP şirketinin adı INEOS Americas LLC olarak değiştirildi.
Metal hurda ve atıklar için ihtisas gümrük müdürlüklerine Taşucu Gümrük Müdürlüğü eklendi.
Sigara ve bazı tütün mamullerinin ÖTV oranları ve maktu vergi tutarları yeniden belirlendi
BAE, G.Kore ve Mısır menşeli/çıkışlı sentetik veya suni devamsız liflerden dokunmuş mensucat için damping soruşturması
ÇHC menşeli dişçilikte kullanılan diş freze/kazıyıcı makineleri için damping soruşturması
Çekya, G.Kore, Macaristan, Sırbistan, Slovakya, Hindistan menşeli kauçuktan yeni dış lastikler için damping soruşturması
Ekvator'a Motorlu Taşıt İhracatında Tip Onayı Sertifikası Aranacak
Bu adımları izleyerek web sitenizi kurun.