Uluslararası Karayolu Taşımacılığında Yaşanan Vize Sorununda İlerleme Sağlanamıyor
Ticaret Bakanlığı Uluslararası Hizmet Ticareti Genel
Müdürlüğü, UTİKAD muhatap “Uluslararası Karayolu Taşımacılığında Vize Sorunu”
konulu bir yazı yayınladı.
Yazıda, UTİKAD’ın 19 Nisan 2023 tarihli yazısında, karayolu taşımacılığında şoförlerin Avrupa yönündeki taşımacılık operasyonları kapsamında gerçekleştirilen vize başvurularının olumsuz sonuçlandığı belirtilerek, özellikle Schengen vizeleri konusunda yaşanan sorunların bertaraf edilebilmesini teminen gerekli girişim ve çalışmaların yapılması hususunda yardım talep edildiği aktarıldı.
Yazıda devamla, Türkiye’nin Avrupa Birliğine üye ülkelere yönelik dış ticaretinin önemli bir bölümünün, Türk uluslararası kara taşımacılığı sektörü tarafından sağlandığı, bu kapsamda, söz konusu sektörün önündeki tarife dışı engellerin başında sürücü vizelerinin geldiği ifade edildi.
Türkiye dış ticaret yüklerinin taşınmasında karayolu taşımacılığı sektörünün vize sürecinde yaşadığı zorlukların, zaman kayıpları ve yüksek maliyetlere neden olduğu, ticari taşımacılığın hareket kabiliyetini kısıtladığı belirtildi.
Vize konusunda yaşanan sıkıntıların, küresel salgın sürecinde ağırlaşarak devam ettiği ve Avrupa Birliği ülkelerinin uyguladıkları seyahat kısıtlamaları ve ek sınır kontrolleri neticesinde, anılan ülkelere taşıma yapan Türk sürücülerini sınır geçişlerinde uzun bekleme sürelerine ve işlemlerde gecikmelere maruz bıraktığı aktarıldı. Bu doğrultuda, şoförlerin geçerli vizelerinin ve mevcut vizeleri kapsamındaki kalış sürelerinin dolması nedeniyle önemli sorunlar yaşandığı iletildi.
Söz konusu durum karşısında, Türkiye’nin girişimleri neticesinde, Avrupa Birliği Komisyonunun, salgın döneminde üye ülkelere yönelik malzeme ve ürün akışının kesintiye uğramamasını teminen, üye ülkelerden malların sınırlar arasındaki geçişinin hızlandırılıp kolaylaştırılması için gerekli tedbirleri almalarını talep etmesine ve profesyonel TIR sürücülerinin vizelerinin uzatılması ve yeni vize başvurularında mücbir sebep çerçevesinde vize/kalış süre aşımlarının dikkate alınmaması için çağrıda bulunmasına rağmen vize sorununun Covid-19 sonrası dönemde de ağırlaşarak devam ettiği belirtildi.
Konunun mahiyeti itibarıyla, özellikle bölgede yaşanan düzensiz göç sorunu sonrasında ticari ve ekonomik tartışma odağından uzaklaşıp siyasi mülâhazalarla ele alınması ve Avrupa Birliğinin konuyu bölgesel ve ulusal güvenliği önceleyen politikalar kapsamında değerlendirmesi nedeniyle sürücü vizesi sorunu öncelikli olmak üzere genel olarak vize konusunda ilerleme sağlanamadığı ifade edildi.
Bu doğrultuda, sürücü vizeleri sorununun kalıcı bir şekilde çözümlenebilmesini teminen Ticaret Bakanlığı, devletler arası ikili ve çok taraflı görüşmelerde anılan sorunu gündemde tutmaya devam ettiği, bu kapsamda, sürücü vize sorununun Karma Ekonomik Komisyon ve Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantılarında güçlü bir şekilde muhatap ülkelere iletildiği vurgulandı.
Diğer taraftan, Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen Gümrük Birliğinin güncellenmesine ilişkin toplantı ve görüşmelerde de sorunun gündeme getirildiği aktarıldı. Taşımacıların vize alma konusunda Avrupa Birliğine üye ülkeler özelinde yaşadıkları sorunun bundan sonra da Bakanlığın öncelikli gündem maddeleri arasında yer almaya devam edeceği ve en kısa sürede sonuç alınmasına yönelik girişimler her seviyede gerçekleştirileceği bildirildi.
İlgili yazı için tıklayınız.
Son Eklenen Yazılar
-
4458 Sayılı Gümrük Kanununun Bazı Maddelerinin Uygulanması Hakkında Kararda Değişiklik
-
Dahilde İşleme Rejimi Genelgesi-ERP Uygulamaları-YMM Raporu
-
Yatırım Teşvik Belgesi İşlemlerinde YTEMY Muafiyet Kodunun Kullanımı
-
İhtirazi kayıtla verdiği gümrük beyannameleri üzerine
-
Kimyasal Kayıt Sistemi (KKS) & KKDIK Kayıt Dosyası Hazırlama Eğitimi
-
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
-
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
-
Yeniden değerleme oranı 2025 yılı için % 25,49 (yirmi beş virgül kırk dokuz) olarak tespit edilmiştir.
Yatırım Teşvik Belgesi İşlemlerinde YTEMY Muafiyet Kodunun Kullanımı
Kimyasal Kayıt Sistemi (KKS) & KKDIK Kayıt Dosyası Hazırlama Eğitimi
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
Yeniden değerleme oranı 2025 yılı için % 25,49 (yirmi beş virgül kırk dokuz) olarak tespit edilmiştir.
Çin, Hindistan, Japonya ve Rusya menşeli damping vergisine tabi 7212.60.00.19.29 gtip tanımında değişiklik
Çin menşeli anjiyografi kateteri ve PTCA balon katetere yönelik damping soruşturması açıldı
0713.20 gtip li Nohut ithalatı 26.11.2025 tarihi itibariyle kayda alındı
Nohut ithalatında uygulanmakta olan gözetim uygulaması 26.11.2025 tarihi itibariyle yürürlükten kaldırıldı
1567 Sayılı TPKK Hk Kanun Kapsamında Alınacak Ücretlere İlişkin Yönetmelikte Değişiklik
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Malezya Hükümeti Serbest Ticaret Anlaşması Ortak Komite Kararı
Ticaret Bakanlığı, 25 Ülkeye Özel “E-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberini Yeniledi
Naylon veya diğer poliamidlerden ipliklerin ithalatında uygulanan ek mali yükümlülük 3 (üç) yıl süreyle uzatıldı.
Naylon ve poliamid ipliklerin ithalatında uygulanan ek mali yükümlülüğün uzatılması için öneri
Danıştay Kararı (Gözetim kıymetine yükseltmede fazladan ödenen vergilerin iadesinin mümkün olmadığı hk.)
Gümrükler Genel Müdürlüğünün DTÖ Üyesi Olmayan Ülkeler İçin Menşe Şahadetnamesi İbrazı konulu yazısı
6183 sayılı Kanun 48 inci maddesine istinaden uygulanmakta olan tecil faizi oranı yıllık %39 olarak belirlendi.
6183 sayılı Kanun 51. maddede yer alan gecikme zammı oranı her ay için ayrı ayrı uygulanmak üzere %3,7 olarak belirlendi
Çin, Tayvan, Hindistan, Kore Cumhuriyeti, Rusya ve Tayland menşeli polistiren ithalatında dampinge karşı vergi
TCMB - İhracat Bedellerinin Merkez Bankasına Satış yükümlülüğü 30/04/2026 tarihine uzatıldı.
Almanya Yeni Dijital Menşe Şahadetnamesi Uygulaması hk (Uluslararası Anlaşmalar ve Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü)
Türkiye ile Rusya Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanması Hk
Hububat ve Bakliyat İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Kararda Değişiklik
İhracat Destekleri Hakkında Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 10540)
Sentetik ve suni kumaşlarda İtalya, Hollanda, Avusturya, Portekiz menşeli/çıkışlı bazı firmalar için damping muafiyeti
Basitleştirilmiş Gümrük Beyannamesi Kapsamında Geri Gelen Eşya Hakkında Rehber
Traş makineleri ve Saç kesme makineleri ithalatında gözetim uygulaması
Posta ve Hızlı Kargo Yoluyla Taşınan Eşyanın Gümrük İşlemlerine İlişkin Tebliğde Değişiklik
Yurt Dışı Kaynaklı Döviz Dönüşüm Desteğinde Destek Süresi 30 Nisan 2026 ya Uzatıldı
Avrupa Birliği nin 2026 yılı gümrük tarifesini ve üçüncü ülkelerden yapılacak ithalatlarda 01.Ocak.2026 tarihinden itibaren uygulanacak gümrük vergisi oranlarını içeren 2658/87 sayılı Konsey Kararına ilişkin düzenleme
Kimya, Toprak ve Sağlık Endüstrileri Ürünlerine İlişkin Dahilde İşleme Rejimi Genelgesi
Mono etilen glikolün AB ye ithalatında dampinge tabi ABD menşeli Equistar Chemicals, LP şirketinin adı INEOS Americas LLC olarak değiştirildi.
Metal hurda ve atıklar için ihtisas gümrük müdürlüklerine Taşucu Gümrük Müdürlüğü eklendi.
Sigara ve bazı tütün mamullerinin ÖTV oranları ve maktu vergi tutarları yeniden belirlendi
BAE, G.Kore ve Mısır menşeli/çıkışlı sentetik veya suni devamsız liflerden dokunmuş mensucat için damping soruşturması
ÇHC menşeli dişçilikte kullanılan diş freze/kazıyıcı makineleri için damping soruşturması
Çekya, G.Kore, Macaristan, Sırbistan, Slovakya, Hindistan menşeli kauçuktan yeni dış lastikler için damping soruşturması
Ekvator'a Motorlu Taşıt İhracatında Tip Onayı Sertifikası Aranacak
Bu adımları izleyerek web sitenizi kurun.