ICS, Temmuz Ayında Net Sıfır Geleceğe Doğru Rota Belirleme Çağrısında Bulundu
Birleşmiş Milletler organı olan Uluslararası Denizcilik
Örgütü (International Maritime Organization-IMO) Temmuz 2023 ayında net sıfır
hedefine yönelik bir rota belirleyecek.
Gemi sahipleri, 2050 yılına kadar net sıfır karbon emisyonu hedefine ulaşmak için üye devletlerin daha istekli olarak açık bir yön belirlemelerini talep etti. Ancak Uluslararası Deniz Ticaret Odası (International Chamber of Shipping-ICS), hedeflerin bu sürecin sadece bir parçası olduğunu, hedefe ulaşmak için gerekli araçlara da sahip olunması gerektiğini savunuyor.
Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS), IMO müzakerelerinin bir sonraki turuna detaylı ve iyi düşünülmüş öneriler sundu. Bu öneriler, deniz yakıtlarının Sera Gazı (Green House Gases-GHG) yoğunluğunu azaltmak için bir teknik önlem olarak Küresel Yakıt Standardının geliştirilmesini destekliyor. Hedef, 2030 yılına kadar yüzde 5 oranında bir azalma sağlamak ve 2030 yılından sonra bu standardın daha da güçlendirilmesi. Bu standardın pratikte işleyeceğinden emin olmak için sektör uzmanlarıyla birlikte geliştirildi.
ICS Genel Sekreter Yardımcısı Simon BENNETT; “Bir yakıt standardı tek başına başarılı olamaz. Dünyanın her yerinde işleyecek radikal bir ekonomik önlem tarafından desteklenmesi gerekiyor ki, düşük ve sıfır sera gazı emisyonlu yakıtların üretimini ve kullanımını teşvik ederek net sıfır hedefine hızlı geçiş sağlansın. Deniz taşımacılığı, hepimizin kullandığı malların taşınması için en karbon verimli yol olmaya devam etmektedir ve dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 90’ı deniz yoluyla gerçekleşmektedir. Ancak verimli olmak, deniz taşımacılığının küresel karbon emisyonlarının yüzde 3’ünden sorumlu olmamızı engellemez. Hepimizin karbon salınımını azaltma konusunda bir rolü vardır.” açıklamasında bulundu.
ICS ve üyeleri, ülkelerin enerji üreticilerine ve deniz yakıtı tedarikçilerine yol gösteren net sıfır hedefi belirleyeceğine olan iyimserliklerini dile getiriyor. Bununla birlikte ICS, ülkelerin şimdi acilen alması gereken önlemler hakkında alınacak kararların çok daha önemli olduğunu savunuyor.
Simon BENNETT; “Gemi sahipleri, doğru şekilde yapılandırılırsa, geleneksel yakıt ile çok daha pahalı olan sıfır sera gazı emisyonlu yakıtlar arasındaki maliyet farkını azaltacak olan milyarlarca dolarlık küresel bir fona katkıda bulunmaya isteklidir. ICS’in “Fon ve Ödül” mekanizması, adil bir önlem olup aynı zamanda gelişmekte olan ülkelerin, gemi sahiplerinin katkılarıyla her yıl oluşacak milyarlarca doları kullanarak geleceğin altyapısını oluşturabileceği ve ilk adımları atmalarını teşvik edeceği bir önlem olarak hizmet edecektir. Sayıları giderek artan birçok ülke, bu sektör önerilerinin değerli olduğunu kabul etmektedir. Ancak denizcilik yakıtlarına ilave maliyetin ekonomilerine etkisinden endişe eden gelişmekte olan ülkelerin, bu IMO fonunun ortaya çıkaracağı fırsatı tanıyabilmesi için gereken adımların atılması gerekmektedir. Metanol, amonyak ve hidrojen gibi düşük ve sıfır sera gazı emisyonlu yakıtların fazla miktarlarda üretilmesi, sürdürülebilir biyoyakıtların ve sentetik yakıtların (yanı sıra karbon yakalama gibi yeni teknolojilerin geliştirilmesi) gerçek dünya düzenlemeleri ve anlamlı teşvikler gerektirecektir. Sadece yeni bir sera gazı azaltma hedefini benimsemek yeterli değildir. Bu yolculuğun anlamlı olması açısından varış noktasına ulaşmak için gereken araçlara sahip olmak önemlidir. Ülkelerin Temmuz 2023 ayında bir araya gelme ve sıfır emisyonlu geleceğe doğru net ve belirsiz olmayan bir rota çizme fırsatı var. Sektör, bu hedefe ulaşmak için gereken araçları sağlamıştır. Zorunlu bir yakıt standardı ve “Fon ve Ödül” önlemi, herkes için fırsatları ortaya çıkaracak ve hedefimize ulaşmamızı sağlayacaktır. Bir yolculuk, tek bir adımla başlar.” ifadeleriyle açıklamasını sonlandırdı.
Son Eklenen Yazılar
-
Dahilde İşleme Rejimi Genelgesi-ERP Uygulamaları-YMM Raporu
-
Yatırım Teşvik Belgesi İşlemlerinde YTEMY Muafiyet Kodunun Kullanımı
-
İhtirazi kayıtla verdiği gümrük beyannameleri üzerine
-
Kimyasal Kayıt Sistemi (KKS) & KKDIK Kayıt Dosyası Hazırlama Eğitimi
-
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
-
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
-
Yeniden değerleme oranı 2025 yılı için % 25,49 (yirmi beş virgül kırk dokuz) olarak tespit edilmiştir.
-
Çin, Hindistan, Japonya ve Rusya menşeli damping vergisine tabi 7212.60.00.19.29 gtip tanımında değişiklik
Yatırım Teşvik Belgesi İşlemlerinde YTEMY Muafiyet Kodunun Kullanımı
Kimyasal Kayıt Sistemi (KKS) & KKDIK Kayıt Dosyası Hazırlama Eğitimi
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
Yeşil mercimek ithalatında gümrük vergisi 30 Nisan 2026 tarihine kadar %10 oldu
Yeniden değerleme oranı 2025 yılı için % 25,49 (yirmi beş virgül kırk dokuz) olarak tespit edilmiştir.
Çin, Hindistan, Japonya ve Rusya menşeli damping vergisine tabi 7212.60.00.19.29 gtip tanımında değişiklik
Çin menşeli anjiyografi kateteri ve PTCA balon katetere yönelik damping soruşturması açıldı
0713.20 gtip li Nohut ithalatı 26.11.2025 tarihi itibariyle kayda alındı
Nohut ithalatında uygulanmakta olan gözetim uygulaması 26.11.2025 tarihi itibariyle yürürlükten kaldırıldı
1567 Sayılı TPKK Hk Kanun Kapsamında Alınacak Ücretlere İlişkin Yönetmelikte Değişiklik
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Malezya Hükümeti Serbest Ticaret Anlaşması Ortak Komite Kararı
Ticaret Bakanlığı, 25 Ülkeye Özel “E-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberini Yeniledi
Naylon veya diğer poliamidlerden ipliklerin ithalatında uygulanan ek mali yükümlülük 3 (üç) yıl süreyle uzatıldı.
Naylon ve poliamid ipliklerin ithalatında uygulanan ek mali yükümlülüğün uzatılması için öneri
Danıştay Kararı (Gözetim kıymetine yükseltmede fazladan ödenen vergilerin iadesinin mümkün olmadığı hk.)
Gümrükler Genel Müdürlüğünün DTÖ Üyesi Olmayan Ülkeler İçin Menşe Şahadetnamesi İbrazı konulu yazısı
6183 sayılı Kanun 48 inci maddesine istinaden uygulanmakta olan tecil faizi oranı yıllık %39 olarak belirlendi.
6183 sayılı Kanun 51. maddede yer alan gecikme zammı oranı her ay için ayrı ayrı uygulanmak üzere %3,7 olarak belirlendi
Çin, Tayvan, Hindistan, Kore Cumhuriyeti, Rusya ve Tayland menşeli polistiren ithalatında dampinge karşı vergi
TCMB - İhracat Bedellerinin Merkez Bankasına Satış yükümlülüğü 30/04/2026 tarihine uzatıldı.
Almanya Yeni Dijital Menşe Şahadetnamesi Uygulaması hk (Uluslararası Anlaşmalar ve Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü)
Türkiye ile Rusya Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanması Hk
Hububat ve Bakliyat İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Kararda Değişiklik
İhracat Destekleri Hakkında Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 10540)
Sentetik ve suni kumaşlarda İtalya, Hollanda, Avusturya, Portekiz menşeli/çıkışlı bazı firmalar için damping muafiyeti
Basitleştirilmiş Gümrük Beyannamesi Kapsamında Geri Gelen Eşya Hakkında Rehber
Traş makineleri ve Saç kesme makineleri ithalatında gözetim uygulaması
Posta ve Hızlı Kargo Yoluyla Taşınan Eşyanın Gümrük İşlemlerine İlişkin Tebliğde Değişiklik
Yurt Dışı Kaynaklı Döviz Dönüşüm Desteğinde Destek Süresi 30 Nisan 2026 ya Uzatıldı
Avrupa Birliği nin 2026 yılı gümrük tarifesini ve üçüncü ülkelerden yapılacak ithalatlarda 01.Ocak.2026 tarihinden itibaren uygulanacak gümrük vergisi oranlarını içeren 2658/87 sayılı Konsey Kararına ilişkin düzenleme
Kimya, Toprak ve Sağlık Endüstrileri Ürünlerine İlişkin Dahilde İşleme Rejimi Genelgesi
Mono etilen glikolün AB ye ithalatında dampinge tabi ABD menşeli Equistar Chemicals, LP şirketinin adı INEOS Americas LLC olarak değiştirildi.
Metal hurda ve atıklar için ihtisas gümrük müdürlüklerine Taşucu Gümrük Müdürlüğü eklendi.
Sigara ve bazı tütün mamullerinin ÖTV oranları ve maktu vergi tutarları yeniden belirlendi
BAE, G.Kore ve Mısır menşeli/çıkışlı sentetik veya suni devamsız liflerden dokunmuş mensucat için damping soruşturması
ÇHC menşeli dişçilikte kullanılan diş freze/kazıyıcı makineleri için damping soruşturması
Çekya, G.Kore, Macaristan, Sırbistan, Slovakya, Hindistan menşeli kauçuktan yeni dış lastikler için damping soruşturması
Ekvator'a Motorlu Taşıt İhracatında Tip Onayı Sertifikası Aranacak
Bu adımları izleyerek web sitenizi kurun.